Saturday, February 17, 2007

Brafilm.no og mer film!



Det er blitt litt for mye filmer i det siste. Jeg har hatt et abonnement hos noe som heter www.brafilm.no. Noe jeg nå kommer til å droppe for å slippe å betale en ekstra regning i mnd. Nå skal det skjerpes ned på utgiftene. De faste er høye nok! Men har du råd anbefaler jeg det på det varmeste. Leier du mer enn 3 filmer i mnd fra en video-sjappe vil dette være en billigere løsning. Pluss at du kan bruke pcen som et søkeverktøy for å finne akkurat den filmen du ønsker, eller du vil finne ut om du kan leie flere filmer av din yndlings-skuespiller/-regissør etc.
Desverre ble prisen på rundt 1.400.- /året for meg en unødvendig utgift når jeg skulle se hva som kunne kuttes ut. Akk... så mange muligheter!



For endel år siden dro jeg og simo på en kino for å se en film som het The Faculty. Underholdning på sitt beste. MIN type underholdning. Film med ren underholdning der og da og kanskje en vag referanse til virkelige hendelser og tankevekkere. Ingen Schindlers Liste akkurat. En gruppe ungdommer som på ingen måte har noe felles blir trukket sammen etterhvert som fremmede skapninger i form av belger invaderer skolen. Som parasitter smitter de lærer-standen (the faculty på engelsk) og skal starte der med å spre seg. Sluttmål; å spre seg til hele verden. Storyen er sprø, skuespillerene midt på tre. Her møter vi blant annet en ung Elijah Wood(senere Frodo fra LOTR) samt en rekke andre kjente skuespillere. Ren underholdning der og da, men på kino var den helsprø, jeg og kompisen min ble underholdt og det er vel det som er hovedpoenget.

Roll of the dice;

No comments: