Tuesday, January 9, 2007

Hyllestativet tar form!


Dette skal bli hylla mi.
Lagd fra bunnen av. Og til alle som trodde jeg ikke kunne lage noe hendig og macho-like; HA !
Vel, den er ikke ferdig ennå. Håper den blir like bra som jeg har tenkt meg den. Tenke seg til at jeg ikke fant noe på IKEA som kunne brukes!
Jeg lager den som et skuffe-holde-stativ. Seks stendere står rett opp og ned og holder på plass høyde-delerene. Disse høyde-delerene ligner på en stige lagt på bakken som to og to holder skuffen opp. BLIR STILIG seh! (merker vi oss SEH her Ansjeliq?)












Her er pinnene som skal innover i konstruksjonen. De var et HERK å få til. Simo var på jobben og hjalp meg med å kappe opp alle de små stengene som står ut på endene av dem. Han var også flink og limte dem inn i endene. BEKLAGER SIMO !! Jeg vet hvor hardt du jobbet for å få sagd dem over, men alle pinnene de ble limt inn i var for korte. Nå er det peisved! BEKLAGER. Er virkelig lei meg for det.
Det vanskligste her var faktisk å finne en måte å bore sentrert ned i endene, like langt på hver av pinnene. Dette løste jeg ved å sette en drill på høykant i en holder, feste holderen med tvinge til en benk, svingte boret utenfor kanten av benken og festet holderen til en fjær-konstruksjon med håndtak som gjør at jeg traff likt hver gang og like langt inn i hver pinne, så litt lim og så en gjenge-stang på 15cm. Er kjempestolt over dette folkens, ikke ødelegg stoltheten min... før det ferdige resultatet er på plass. (pappa tror hele konstruksjonen kommer til å svaie fordi jeg ikke bruker lim. DET ER HELE POENGET! NO GLUE!)




Igjen... Er det noen snekkere der ute som kan komme med tips om hvordan dette kan gjøres bedre? si ifra.

No comments: