Thursday, March 1, 2007

Kredittkort.


Hvilket kort skal en velge?
Jeg har tenkt å skaffe meg et kredittkort. Valgene er mange og jeg anerikke hvilket kort jeg skal velge. Jeg skal på ferie og kommer til å brukekortet som en sikkerhet i tilfelle noe skulle være feil på bank-kortet mitt som jeg har i skandiabanken eller postbanken.
Det er et virrvar av alternativer og mange brukerfordeler som jeg ikke trenger føler jeg.
Det jeg nå tror jeg har bestemt meg for er Skandiabanken. Her er oversikten deres for bruk av kortet:




Varekjøp Norge/utlandet 0.-
Fakturagebyr- og månedsgebyr 0.-
Kontanter Norge/utlandet 0.-*
Varekjøpt Norge/utlandet 0.-
Nødkort/nødkontanter 0.-
Årsavgift 50.-
Tilleggskort 50.-
Erstatningskort 0.-
Valutapåslag 1,75%
Eff. rente p.t. - kjøp (innen forfall) 0%
Kredittgrense - inntill 100.000.- **

* Kontater Norge/utlandet; Rente beregnes fra uttaksdato
** Kredittgrense; din totalte kredittramme (kontokreditt, kredittkort) kan ikke overstige 100.000.- og du velger selv en eventuell fordeling mellom kontokreditt og kredittkort.

Dette er nok det alternativet jeg kommer til å velge ettersom jeg skal på ferie i sommer og tenker det kan være greit å ha litt sikkerhet slik at jeg plutselig står der uten penger til å komme meg hjem f.eks.
Jeg velger det også fordi jeg har konto i skandiabanken som jeg er veldig fornøyd med til nå. Samler alt på et sted.

Skandiabanken kredittkort

Om det er noen som har tips angående dette så si ifra!!

No comments: